Hemförsäkring, skurmedel & en krans på dörren.

Jag vet inte men jag är helt insnöad på min första egna riktiga lägenhet.
Vad ska jag ha?
Vad ska jag köpa?
Hur ska jag möblera?

JAG VILL HA ALLT!


Jag kan se allt färdigt redan fast det är så grymt farligt.
Pengarna räcker ju inte riktigt så långt som man önskar.
Jag kommer dra ner på maten, det kan jag ju säga.
Det blir potatismos på jobbet, till frukost och jag kanske kan unna mig lite rotmos till lunch,
men bara kanske...

Jul snart.
Ja.
Kul.
Första julen jag inte kommer vara med familjen.
Jag vet inte hur det känns, eller jo det kommer bli tomt.
"It will be lonely this christmas, lonely and cold..."
Men jag kanske ska vara med Martina och Peters familjer.
Där finns det tillochmed en tomte.
Trots min rädsla för dessa håriga män i blodröda overaller så ja, det kanske kan vara mysigt.
Jag vet iallafall att efter jul och nyår så kommer jag ligga i min säng, i min lägenhet och kolla på min tv.
Alldeles ensam.

Nu ska jag sova.
Efter ett långt SATC-maraton så behöver man vila.
Dessutom ska jag kanske kolla upp kramperna i magen imorgon.
Bara de inte tar mitt blod så är det allrightie.



Sista tanken innan kudden är att jag kommer sakna min extrafamilj, jag kommer sakna att sova på soffan med en Hades som biter i tårna, en Neo som klappar mig på huvudet när jag ska vakna (sisådär 3-4 timmar innan jag vanligen brukar gå upp...), en WoWspelandes pappaPeter och såklart mammaMartina som är den bästa av extramammor.
How will I make it alone ?

Kommentarer
Postat av: Angie

you're not alone :)

DATUM: 2008-12-12 KLOCKSLAG 09:02:06
BLOGG: http://eutuxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0