Du - Lev livet min vän!

Glöm ej att leva min vän,
tiden som gått kommer inte igen.

Den texten står det på mitt jobb - på ett ÄLDREBOENDE.
Ett äldreboenbästade?!
Snälla, måste man ha en sån bonad när det iprincip är människor som bor där som är inne i slutskedet på livet?
Det känns hemst.
Ska de behöva tänka på att det är deras sista tid?
Jag känner lite panik på det.
Det är ju sånna som jag som ska tänka på det, vi som är i våra "bästa" år...
Sen, ja, jag är ju inte en av de äldre så det kanske inte uppfattas på samma sätt.
Men ändå.

Jag kan inte säga det för mycket men jag tycker om mitt jobb!
Så mycket uppskattning som man får, det är sjukt!
Varje dag är det skratt och tårar.
Man får uppleva allt!
Förståelse för andra människor och insyn i hur det var 'Då'.
Häftigt!

Så glöm inte att leva min vän,
när du kommer till äldreboendet så finns det så många unga som vill höra vad som hänt just Dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0