Hemmafru?

Har bara varit hemma nu i snart två veckor.
Det är så himla skönt samtidigt som jag får panik.
Med ledighet kommer inga pengar.
Sen så skräpar jag ner så mycket när jag är hemma med, set blir ju bara värre och värre.
Fast, nu är köket i sin ordning.
Eftersom det bara är jag som diskar.
Jacob säger att han inte tål att diska, att det börjar klia i fötterna.
Han jobbar istället och drar in pengarna.
Haha.
Jag känner mig lite kass faktiskt. Stackars Jacob.

Men ja, nu har jag fått lite mer jobbdagar.
Precis som alla andra jag har pratat med så känns denna dagen underbar.
Inte för att det är något speciellt utan bara för att den känns bra.
Jag gick upp redan vid 8, städade, diskade, tvättade...
Nu sitter jag med alla pärlor jag har utspridda i sängen och fixar lite smycken.
Superkul! Om man bara hade mer pengar att köpa pärlor för, det är tyvärr inte högsta prioritet.
Snart ska jag iväg til Emmaus och leta hatt till Jacob, den måste fixas.
Jag får nog ta en sväng till systemet också...

Kattjakten är fortfarande i rullning.
Vi hittade en söting i Alingsås men det var tveksamt om den blec långhårig sen.
Avståndet gjorde lite också.
Men vi fortsätter, vi ska ha våran misse!

Annars saknar man Ämelie som åker omkull uppe i Idre med hela tjocka släkten.
Det fattas liksom en bit i pusslet när du är iväg.




JacobJacobJacob.

Kommentarer
Postat av: Ä

Tycker du är duktig som hemmafru ! :)

Pusselbiten är snart hemma , är bara några få dagar kvar . Du får bara hålla tummarna att den kommer hem hel ;)

DATUM: 2009-03-04 KLOCKSLAG 17:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0